Ketika penulis membelek-belek buku Majalah i  bil. 79 keluaran Mei 2009 terbitan Karangkraf, mata ini terpandang satu artikel yang bertajuk ‘Variasi Ilmu untuk Remaja’ di muka surat 76, serta-merta muncul rasa sebab di dada mengenangkan gelagat remaja Islam kita hari ini.

Manakan tidak, sebahagian besar anak remaja kita dilihat begitu teruja oleh kemajuan IT namun, sayang seribu kali sayang; apabila kita mendapati bahawa mereka mengaplikasikan segala kemajuan ini sekadar untuk tujuan hiburan semata-mata. Bahkan ada juga yang jauh terpesong dan seterusnya terperangkap oleh laman-laman web yang negatif.

Kesempatan ini penulis ingin mengajak golongan remaja untuk berjinak-jinak dengan laman web yang boleh mendidik kita menjadi manusia yang cinta akan agama dan kesejahteraan.

Penulis mencadangkan beberapa laman web yang sepatutnya dilawati seperti http://www.I LUV ISLAM.COM, http://www.quranflash.com, http://www.audioquran.com yang pasti akan meruntun iman kita semua.

Penulis ingin menasihati diri penulis dan remaja sekalian agar menggunakan segala kemajuan yang ada di sekeliling kita ini untuk meningkatkan martabat diri kita, keluarga, rakan-rakan di sisi Tuhan.

Advertisements