JAWAPAN BM 1 PMR 2012…?

PANAS !! PANAS !!!!

Berdasarkan pemerhatian cikgu soalan BM1 PMR pada tahun ini agak mudah dan semestinya dapat dijawab dengan tepat oleh calon-calon. Bersama-sama ini cikgu sertakan jawapan ‘SEGERA’ BM Kertas 1 sebagai perbandingan.

  1. A
  2. C
  3. A
  4. D
  5. A
  6. C
  7. D
  8. B
  9. A
  10. A
  11. B
  12. C
  13. B
  14. C
  15. A
  16. D
  17. A
  18. B
  19. C
  20. B
  21. A
  22. D
  23. C
  24. B
  25. C
  26. B
  27. B
  28. A
  29. D
  30. B

Soalan 31 – 40 belum sempat cikgu semak….

20 comments on “JAWAPAN BM 1 PMR 2012…?

  1. terima kasih atas paparan jawaban kertas 1 bm. Saya nk minta izin untuk buat salinan jawaban tadi dan bahan-bahan yang cg hantar ke blog cg.drp cg rokiah smka kuala abang.

  2. Cikgu, mengapa nombor 12 jawapan bukan C? Setahu saya, ‘demi’ membawa maksud yang sama dengan ‘untuk’. Nombor 26 pula, III, setahu saya, ‘ia’ boleh digunakan untuk manusia.Maka jawapannya B bukan? Nombor 27 pula, saya ingin bertanya mengapa jawapan bukan B? Haran soalan saya diberi perhatian. Sekian, terima kasih.

    • No. 12 memang jawapan yg paling sesuai ialah C. Walaupun demi dan untuk ialah KS tapi penggunaannya agak berbeza.
      Soalan no.26 memang ayat III itu SALAH, penggunaan kata di mana itu tidak tepat… itu kata tanya yang perlu hadir bersama dengan tanda ?.

  3. semua jawapan cikgi 100%betul ke ? sebab saya macam baru betul 23 shj,kalau macam ini saya takut tak dapat A….sangat risau…

  4. Cikgu,BM merupakan bahasa kebangsaan di negara kita. Adakah untuk memperoleh A dlm subjek ini,murid harus mencapai markah 80%?

Tinggalkan Jawapan

