Assalamu’alaikum…
Cikgu masih jadi guru penasihat Rumah Rahman ke? Rumah sukan saya dulu… Cikgu pernah mengajar saya BM semasa di tingkatan 3 (1990). Terima kasih tidak terhingga atas bimbingan dan tunjuka jar cikgu selama saya di STMFP (nama sekolah pada masa tu…)
Waalaikum salam, Ya.. masih tapi bukan ketua lagi. Bagi kepada guru2 muda pula. Sama2 dan selamat maju jaya. Maafkan cikgu jika tersalah dan tersilap ketika mengajar awak dulu. Ikuti perkembangan Faris melalui blog cikgu ‘Faris-Petra.com.
Assalamualaikum
Saya budak baru nak ngaja. Tapi masalahnya saya juga baru belajar. Saya guru di J.Bahru asal dr P.mas, kelantan.
Cikgu, saya ajar murid ting 1. Sebelum ni sy x penah ajar BM.Tapi sebab x cg Bm sy dpt tugas ni.Masalah saya, pelajar saya sgt lemah untuk menulis karangan (membina ayat)..Apakah lagkah terbaik untuk mengatasi masalah ini? Pelajar saya tergolong dalam kalangan pelajar sederhana dan lemah..
Waalaikum salam
Mula dari bawah. Misalnya cikgu mulakan mengajar murid cikgu membina ayat berdasarkan benda yg boleh dilihat. Contoh, cikgu letakkan satu benda di dalam kelas, kemudian suruh murid bina ayat drp apa yg dia lihat. Ayat boleh ditulis pakai nombor – poin. Kemudian biar dia buat beberapa ayat lagi… dari sini kita dapat melatih murid bermula dari bawah…
Assalamu’alaikum…
Cikgu masih jadi guru penasihat Rumah Rahman ke? Rumah sukan saya dulu… Cikgu pernah mengajar saya BM semasa di tingkatan 3 (1990). Terima kasih tidak terhingga atas bimbingan dan tunjuka jar cikgu selama saya di STMFP (nama sekolah pada masa tu…)
Waalaikum salam, Ya.. masih tapi bukan ketua lagi. Bagi kepada guru2 muda pula. Sama2 dan selamat maju jaya. Maafkan cikgu jika tersalah dan tersilap ketika mengajar awak dulu. Ikuti perkembangan Faris melalui blog cikgu ‘Faris-Petra.com.
Assalamualaikum
Saya budak baru nak ngaja. Tapi masalahnya saya juga baru belajar. Saya guru di J.Bahru asal dr P.mas, kelantan.
Cikgu, saya ajar murid ting 1. Sebelum ni sy x penah ajar BM.Tapi sebab x cg Bm sy dpt tugas ni.Masalah saya, pelajar saya sgt lemah untuk menulis karangan (membina ayat)..Apakah lagkah terbaik untuk mengatasi masalah ini? Pelajar saya tergolong dalam kalangan pelajar sederhana dan lemah..
Waalaikum salam
Mula dari bawah. Misalnya cikgu mulakan mengajar murid cikgu membina ayat berdasarkan benda yg boleh dilihat. Contoh, cikgu letakkan satu benda di dalam kelas, kemudian suruh murid bina ayat drp apa yg dia lihat. Ayat boleh ditulis pakai nombor – poin. Kemudian biar dia buat beberapa ayat lagi… dari sini kita dapat melatih murid bermula dari bawah…